Choć sektor krótkoterminowych pożyczek konsumenckich działa w Polsce od stosunkowo niedawna, przez samych konsumentów został już uznany i zaakceptowany jako stały punkt oferty rynku usług finansowych. Jego popularność odzwierciedlają liczby, które pokazują rosnące zainteresowanie tzw. chwilówkami. Ciekawe są również statystyki ilustrujące, kto i dlaczego w główniej mierze korzysta z pożyczek online. Dane te dla wielu mogą być zaskakujące.

Już nie tylko młodzi ludzie

Badania dotyczące poszczególnych usług dostępnych na krajowym rynku finansowym pokazują, że już co piąty Polak co najmniej raz skorzystał z oferty jednej z firm pożyczkowych. Jeszcze do niedawna większość klientów tego rodzaju instytucji stanowili ludzie młodzi, pomiędzy 20 a 30 rokiem życia, którzy posiadali stałe zatrudnienie, a uzyskane za pomocą szybkich chwilówek środki przeznaczali na bieżące potrzeby i uzupełnienie domowego budżetu. Obecnie jednak sytuacja ta uległa zmianie. Zmienił się zarówno profil klienta, jak i jego motywacja. Jak wygląda to aktualnie?

Doświadczenie stawia na chwilówki

Będąca jeszcze kilka lat temu zdecydowaną mniejszością grupa wiekowa 40+ stanowi obecnie najliczniejsze grono wśród wszystkich klientów firm pożyczkowych. Jak pokazują statystyki, osoby po 40-stym roku życia to niemal 1/3 wszystkich korzystających z szybkich pożyczek internetowych. Na tę formę usług finansowych decyduje się prawie 60 proc. konsumentów z tej grupy wiekowej, przedkładając popularne chwilówki nad trudnodostępne pożyczki bankowe.

Na rozwój i korzystanie z życia

Oprócz profilu klienta, zmianie uległy również powody, dla których korzystamy z pożyczek internetowych. Coraz częściej pieniądze zdobywane za pomocą firm pożyczkowych przeznaczamy na finansowanie realizacji naszych zainteresowań, zagranicznych wyjazdów lub na dodatkowe zajęcia, które przynoszą nam nie tylko przyjemność, ale i pozwalają się rozwijać. Dawne stereotypy o klientach firm pożyczkowych upadają, odsłaniając prawdę o świadomych i pewnych siebie konsumentach, którzy pieniądze wydają głównie dla przyjemności.